onsdag 6 september 2017

Mycket snack och ingen blogg ...men jag kom i alla fall iväg på Stockholm Hobby- & Crafteventet i Solnahallen!

Mycket snack och liten scrapstudio kan man tycka, men faktum är att jag varit flitig som en myra. Så pass flitig att jag inte riktigt hunnit med att uppdatera min sida, utan fått nöja mig med att lägga upp mina alster på Instagram. Inte illa det, men det blir ju inte så mycket detaljfrossa - något alla vi scrappare gillar...Efter födelsedagskortet där i slutet på april, blev det ju Stockholm Hobby and Craft helg i Solnahallen - och den här gången hade jag anmält mig för både lördagen och söndagen. Beställaren till födelsedagskortet jag gjorde där i april, behövde ju också placeringskort till festen, och det var ju lite kul - aldrig fått beställning på något annat än kort förut. Med det monumentalt stora utbud av papper och dies tänkte jag att det borde gå att få till det hela väl på plats. Nå, jag hittade åtminstone papper. Var sen tiden tog vägen vet jag inte.

Det var en fantastisk helg - så mycket människor, och så mycket att shoppa! För första gången hoppade jag på en utmaning; det var Moas Pyssel som körde en Bingoutmaning. Nyckelord på en bingobricka, välj en rad med måste-ha-med-saker och kör!
Finaste dottern hjälpte till att välja ut och packa bling & blommor

På plats blev det såhär fint!
 Man kan ju lätt tro att man blir ensam när man åker själv,
 men scrappare är ju ett trevligt släkte så nya vänner vinns lätt. 


Jag valde översta raden, lodrätt.
Hade nämligen tagit med mig en bit ostduk!! 



Work in progress


Och det färdiga resultatet! Och tänk, jag VANN utmaningen! 

Och ja..
....kanske inte lika prydligt som när jag kom...


Det var en kanonhelg!
Träffade nya scrappingvänner, och ja -
jag har bokat både Stockholm Scrap Class i oktober
 och Stockholm Hobby & Craft maj 2018.
Alla tre dagarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar