onsdag 6 september 2017

Mrs & Mrs





Ah, ännu en kollega gav mig en rolig beställning! Goda vänner till honom skulle gifta sig, två kvinnor, och han gav mig inbjudan att ha som inspiration. Den gick i mjuka pasteller, lite böljande och "slöjiga.På framsidan stod "It´s a beautiful day". Jag hittade rätt papper, och bestämde mig
för ett stafflikort.  Men...i mitt sinne hade jag satt
för mig att hitta en die med två brudar istället för det konventionella brudparet. Och till 
min besvikelse måste jag konstatera att år 2017 lyckades jag inte hitta någon. Stämplar med
kvinnligt brudpar hittade jag, men jag färglägger inte. Jag letade igenom hela Cameobiblioteket 
förgäves och väste mer än en gång över bigotta, trångsynta amerikanska företag. ALLT går ut 
på att hon och han gifter sig, det finns inget annat. Jag frågade alla scrappare jag känner om
de hade tips, men utöver stämpla-och-färglägg-förslag var det skralt. 
Hursom. Jag hade tidigt Mrs&Mrs i huvudet då jag ÄLSKAR et-tecknets form,
så jag klippte lite i min diecut, och gjorde den som jag ville ha den. 
Jag skippade helt enkelt hela brudparsidén. 
Och jag tycker om kortet som det blev! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar