onsdag 6 september 2017

Beställning från en blivande mormor


En före detta arbetskamrat meddelade glatt att hon skulle bli mormor. Ville jag ta en beställning på ett babykort? Jamen, såklart jag ville! Det är så himla roligt att göra babykort. De visste att det skulle bli en flicka, och hon ville köra rosa och bokmärkessött hela vägen. Kortvikning? Jodå, sidestep igen.

Rosa beställt, och rosa det blev. Maja Designs "Vintage Baby" var helt
omöjliga att motstå. Milda färger, och lätta att få inspiration av.
Den lilla ramen har jag gjort med silikonform och papperslera
från Martha Stewart, så även fjärilen. Texten "little Angel" är chipboard
köpt från Fru Limegrön, som har mycket roligt att välja bland.

Liten närbild. Som barn samlade jag bokmärken, och särskilt dem med
babymotiv. Det här kortet blev liksom en liten nostalgitripp! 

Och så en liten close-up på söta nallen. Den är utskuren ur Pions serie
 "Theodore och Bella", en serie jag ska använda igen, och då mer än
bara till en liten nallebidld 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar