onsdag 6 september 2017

2017 års första julkort - TJOHO!

Men äntligen! Och man får ju skämmas, vill jag tillägga. Jag brukar ju sätta en ära i att knåpa ihop det första julkortet under midsommarhelgen, då det är ca ett halvår kvar till julafton...nå, inte vet jag var midsommarhelgen tog vägen...inte heller juli eller augusti. Det jag vet är att i söndags var det den 3:e september, och jag deklamerade högtidligt i scrappinggruppen på Facebook att jag minsann skulle värpa fram årets första julkort under eftermiddagen. Att skapa något i rött och grönt med tomte är alltid helt omöjligt i början, och jag bara vägrar att spela jullistan på Spotify för att fuska fram en julkänsla i syntet. Nej, det blir alltid blå/grå/rosa/vita julkort de första månaderna...sen kan man smyga fram med konstsnö, julrosor i rött och frostade mistelblad. 
Nu får det räcka med en ljuvlig pippi i frostigt vitt och blått! 





Härmed är jag ikapp med denna blogg. Det vet ju inte du, som läste det här inlägget innan du bläddrar neråt...men jag har faktiskt uppdaterat hela bloggen nu ikväll. Från slutet av april och fram till detta julkort har jag lagt upp nu ikväll. Inte konstigt att inte detaljinformationen stått som spön i backen till de olika inläggen. Kanske fyller jag på lite som lusten faller på, kanske måste du fråga om det är något papper du gillar eller någon die du vill veta namnet på. 

Nu gör jag som jag brukar: Jag LOVAR att vara flitigare här framöver. 

( Yeah right, sa hon på min ena axel. Hon den cyniska ) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar