fredag 29 september 2017

Julkort nummer fem, sex och sju...

...hann det bli innan bloggen fick lite ompyssel. Lite olika stilar, men än så länge känns det inte som om man är igång på riktigt. Nästa helg är det Stockholm Scrap och då tror jag det får bli julkort för hela slanten - två hela dagar vid pysselbordet bland en massa inspirerande medscrappare borde resultera i lite alster.

De jag gjort sen senaste uppdateringen kommer här:


Det blev ett "systerkort" till det förra, men nu i silver och med svensk text. 

Nummer fem blev ...

..lite mer arbetat. Jag deltog i en julkortsutmaning och fick vissa givna krav. 
Det är galet roligt att skapa då, man tvingas ofta kliva ur sin 
bekvämlighetszon. Just den här gången var budorden hjärta, snöflinga,
ett djur i någon form, två olika sorters mönsterpapper och ett band eller en spets.
Den här typen av kort ligger mig varmt om hjärtat, så utmaningen
knuffade inte ut mig ur bekvämlighetslådan, men det var ändå roligt - och 
jag är nöjd med kortet! Få se var det hamnar så småningom...
Jag använde lite olika dies från MD, lite ostduk, papper från jullagret och småsaker
ur gömmorna. Den lilla spetskanten har jag fått från en kvinna som jobbar
i samma hus som jag...flera meter fick jag. Och som jag använder den! 



Nummer sju blev det här: 



Ett ganska enkelt med papper från Graphic45. Det är verkligen Charles 
Dickenskänsla i det här motivet, pappersdekorationerna runt om cirkeln
är utklippta ur samma papper som motivet är klippt ur. Bakgrunds-
pappret är baksidan på detsamma. Cirkeldie från Amy Design "African
Circle" - en jag använder mycket. De små hörnen kom i två storlekar, men minns
inte varifrån de kommer. Embossing på bakgrundspappret som vanigt,
Chunky White och Chunky Gold. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar