onsdag 6 september 2017

Ännu en jätterolig beställning



En kollega ville beställa ett rejält grattiskort till ett par goda vänner. 
Vännerna var ett par, och kollegan hade känt dem sedan studietiden. 
Under denna studietid hade det vid lite festande uppkommit ett internskämt
som i princip gick ut på att om man bara hade med sig en kopp sprit och en 
påse kött, var man laddad och redo att gå på fest. Det var svårt för utomstående
att förstå det roliga, sa kollegan - men paret ifråga skulle verkligen uppskatta 
den lilla twisten på ett trevlig grattiskort. Det var ju onekligen en utmaning att
få med den lilla skojigheten på ett sätt som inte kändes alltför ansträngt och jag 
fick klura en stund. En titt i Cameobiblioteket fick mig att ladda hem en kopp 
som jag kunde skära ut i lite större storlek och dessutom montera med distanskuddar 
för att få lite djup i den. Texten Party skar jag också ut, och sen gick det som 
med kortet i guld och blått jag gjorde någon månad tidigare - det gick som av 
sig själv. Jag tyckte det blev jättekul - och texten blev mittiprick, även för mig som 
inte var delaktig i internskämtet. Beställaren var jättenöjd, och sedan fick jag höra att 
födelsedagsparet tyckt att det var klockrent. 
Kul kort att göra - och lite utanför min bekvämlighetszon, något som 
för mig var extra roligt! 





Baksidan är också viktig! Min kollega, Anna,  angav barnens namn först -
något jag tyckte var  trevligt! 

Alla kort större än de vanliga kvadratiska 15x15 slår jag in i cellofan
med band och lite lullull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar