fredag 28 april 2017

Stafflikort på beställning

En kollega beställde ett kort till makens 50-årsdag, och hade inte så mycket instruktioner - jag fick mer eller mindre fria händer. Efter att ha bläddrat igenom pappershögarna typ femton gånger kände jag att jag inte hade något som matchade min första idé med champagneglas, ballonger, glitter och hela tjottabalängen - så jag tvingade hjärnan att nollställa sig, och vid gång 6 fastnade jag för det ett papper ur serien Summer Crush från Maja Design...tänkte att 50-talet var the Golden Age, och att det lätt kunde lekas med. Sen flöt det på av sig själv! Trots att ingenting från min första idé finns med i kortet, är jag faktiskt jättenöjd med det här.  Lite kul är det att det här är det andra kortet, samma beställare, som jag verkligen gillar själv. Det första var ett stafflikort också till 50-åringar, och det var verkligen utanför min bekvämlighetszon. Men nöjd blev jag!

Hursomhelst - här är kortet till kollegans make!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar