tisdag 10 november 2015

Två snabba julkort

Jag har inte använt vare sig cameon eller embossingfönen överdrivet mycket på sistone...men nu har jag ställt Cameon på sin plats och röjt undan på platsen där jag brukar glittra och embossa. De söta granarna på det översta kortet är utskurna med Cameon, liksom den roliga granen och texten på kortet under. På översta kortet använde jag nåt snöembossingpulver jag köpte förra året men inte fick fason på - den här gången gick det bättre. Man fick föna på rätt bra innan det fäste, men nu släpper det inte ifrån sig alltför mycket glitter...
På det understa är det vanlig emossing - Stampendous Shabby White och så en nypa Aged Silver. Det är lite pilligt att få pappret helt slätt efteråt, så det blir lätt lite bubbelkänsla när man tejpar fast det på kortbasen. Få se om jag kan få in snitsen vartefter. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar