lördag 14 november 2015

...och ännu en...

Det blir nog bara änglakort till jul, haha - det är så oerhört roligt att göra, och jag tycker själv de blir vackra. De senaste änglakorten känns verkligen som jag, som min egen stil och när jag känner det där flödet, när kortet liksom blir till av sig självt...ja, då stannar tiden och jag är knappt kontaktbar. Man sitter där och vet inte var man ska börja, så väljer man en bild och plötsligt sköter sig händerna själva. Det tog många år innan jag fann vad som är JAG i mitt kortmakeri, men nu hör jag ibland att "det där, det är så DU..det syns att det är DU som gjort det". Ljuv musik för en kortmakare! 
Bilden jag använt nedan är en av mina absoluta favoriter, jag har använt den flera gånger förut. Papprena kommer från First Editions "Silver Night"-kollektion, också en favorit - jag har precis beställt den igen! Vet inte om det syns så tydligt nu när bilden är på, men alldeles bakom har jag embossat med en die från Marianne Design "Snöstjärnor"  - tyvärr var den bara 12,5x12,5 - jag hade gärna embossat 15x15. Inte helt lätt att hitta den storleken på embossingfoldrar, tyvärr. Metallhörnen är från PY Hobby som vanligt och bandet tvärsöver är från någån tygaffär jag svischat runt i någon gång, jag brukar lägga femton olika sorter i en korg och köpa nån meter av varje när det börjar bli tomt i bandlådan. Papprena är embossade med lite Shabby Blue och Aged Silver som vanligt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar