fredag 13 november 2015

...och fler änglar..

En del kort svänger man ihop på en timme, andra tar en halv dag. Det här är ett halv-dags-kort..det är mycket som ska fästa, torka och så vidare. Jag är riktigt nöjd med slutresultatet - det här kortet är nog mitt bästa änglakort hittills. Återigen den underbara spetsen jag fått av Madde - HUR ska jag klara mig när den är slut? Det underbara pappret med spetskanten vet jag faktiskt inte var jag fått ifrån, det har legat ett bra tag. Det var snögubbar på baksidan, så antagligen har jag köpt det på nån julrea.  Papprena är rejält embossade med Shabby Blue och Aged Silver. Änglabilden är från ett klippark, bakgrundspappret från ett papperskit från längesedan. Allt är chalkat med distress vintage photo och walnut stain. Kanterna är rivna lite lagom sådär. De vackra bladen är utskurna i Cameon, slingerbladen som hänger ner lite nedanför har blivit riktiga favoriter. Pärlor och bling i silvriga toner. 
Äntligen börjar korten se ut som jag ser dem i huvudet! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar