lördag 22 april 2017

Ett bröllopskort på beställning

Det är alltid roligt och smickrande att få beställningar, och när någon sett ett tidigare gjort kort och vill beställa ett liknande - ja, då förstärks ju komplimangen liksom. Jag har gjort en del bokkort till bröllop, och de är nog trevliga att ge bort, för nu blev jag ombedd att göra mitt tredje...fjärde? Minns inte riktigt, men jag älskar att göra dem - och gör gärna fler! Jag tycker själv om att ha dikten av Ferlin inuti, och blev glad då den här beställaren också valde den! En vän var bjuden på ett syriansk bröllop, och trodde bruden skulle älska ett sådant här kort! Jag har sett de makalöst vackra, magiska brudklänningar som syrianska brudar ofta väljer och valde såklart att peta in lite extra bling. Efter att ha sett just den här brudens klänning som var en baldröm i tyll och skimmer hoppas jag blinget uppskattades!

Brudparsdien är från Marianne Design och används flitigt. Den sirliga ovalen är en Spellbinders die, Fleur de Elegance , också ofta använd. Metallhörn från PyHobby och de vackra papprena är ur serien Wedding Garden från Craft and You 


Bården upptill är ur Spellbinders A2 Brackets Border One och etiketterna är också Spellbinders
 (Labels Seventeen). Ringarna är en die från Marianne Design. För gemene man är det här säkert inte så intressant, men om en annan kortmakare skulle kika i min blogg, är det här just detaljer man vill veta! Jag får själv galet mycket inspiration av andra kortmakare och vill så klart kunna köpa papper och annat jag fastnar för.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar