torsdag 1 oktober 2015

Mer julänglar


Ikväll blev det ett änglakort i lite blekare färger. Personligen tycker jag faktiskt att rosa fungerar fint till julkort - särskilt tillsammans med blekgröna och beiga nyanser. Det blev återigen ett ganska enkelt kort även om jag använt rätt rejält med embossingpulver. Jag gillar embossinglacken från Stampendous, använder dem ofta för att förhöja lite enklare papper. Till det här kortet har jag använt färgen "Shabby white". Den gröna rankan har jag stansat ut med en die från Crafts-too, och sen klippt sönder för att få den som jag ville ha den. Den vackra formen på insidan är en die från Joy - en favorit jag använder flitigt. Änglabilden har jag skurit ut ur ett papper från Pion Design (Silent Night). 

Tänk att oktober är här! Bäst att få lite rotation på julkortsmakeriet. Om man ska hinna med allt man vill och har tänkt sig! 




2 kommentarer:

  1. Vackra kort Skatmamman

    SvaraRadera
  2. Men tack! Så snällt - och så trevligt att du tittade in!

    SvaraRadera