lördag 17 oktober 2015

Chokladkort


Chokladkort är roliga att göra! Det går fort, man hinner lätt göra några stycken på en kväll. Det som tar tid är faktiskt att bestämma sig för hur de ska se ut - och vilket märke på chokladen man ska använda. Det sistnämnda är viktigt -  för det är olika mått på de olika märkena. En vanlig Marabou 100 grammare är mindre än en Marabou Premium. En 100-gramskaka Lindt är mindre än en kaka Lindt Creation. 
Jag har som jag skrivit tidigare mycket papper som legat länge, en del i flera år. Nu är det dags att använda upp dem så jag kan säga att mina julpapper är slut så jag måste köpa nya, haha! Ikväll blev det ett jätteenkelt, med väldigt lite dekorationer - pappret på framsidan fick tala för sig själv. Jag har lite ont om band i rätta 
färger och bredder för att göra chokladkort till jul, så jag får nog ta en tur till tygaffären snart. Ett chokladkort är perfekt att ge bort till någon man vill säga tack till...eller bara hej...En kaka choklad kostar inte mycket, men med ett litet fodral med en personlig hälsning så är det en perfekt liten gåva. Ta med till värdinnan, skicka till någon som fyller år...eller bara ge någon som uppskattning. Det här året ska jag göra många! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar