lördag 15 oktober 2016

Beställning på bröllopskort



...det var ett tag sen jag fick frossa loss i vitt och bling, men när en kollega beställde ett kort inför ett bröllop hon skulle gå på, fick jag min chans. Bokkort fick det bli, och eftersom jag inte känner brudparet och kollegan inte hade särskilt strikta önskemål så körde jag vitt på vitt, lite lagom elegant. På insidan använde jag en vers ur Nils Ferlins " I folkviseton" - jag tycker den är underbar, och helt perfekt som lyckönskan till ett brudpar. 

Höger insida. Metallhörn, som vanligt. Dessa har jag målat med akryl matt silver, då jag inte vill ha dem så jätteblanka. För att skära ut formen på textpappret och det bakom har jag använd Spellbinders "Labels Seventeen". Blommor, pärlor och lite bling såklart. 

Inslagen 


Framsidan. Brudparet är skuret med en die från Marianne Design, ringarna likaså. Jag gillar diesen därifrån - de är användbara, prisvärda och man hittar mycket som passar till de flesta typer av kort man vill göra. Den vackra ovalen i bakgrunden ( man ser bara kanterna på den ) är Spellbinders Fleur de Elegance. Spellbinders dies är ganska dyra, men väldigt, väldigt bra - och användbara. Trots att jag har en Cameo i min ägo, stansar jag mycket Spellbinders i Biggan. 


Baksidan. Självklart ska även baksidan ge ett klätt och elegant intryck. Den personliga stämpeln har jag beställt hos RoxStamps och jag har en som fungerar om det är en person som är mottagare. Den vackra formen med hålmönster är även den en Spellbinder,  A2 Borders Bracket One. 


Färdigt, uppställt - inte bästa fotot jag tagit :) 



Vänster insida 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar