måndag 21 september 2015

Födelsedagskort



Livet just nu består mest av matematik och redovisning, det blir nästan ingen tid över alls till min älskade korthörna...men - ibland får man fösa allt åt sidan och sätta sig en stund...till exempel när man nästan blir prillig av alla företagsanalyser....eller när någon kär fyller år. I veckan fyller min mamma år, och korten till henne känns viktiga - så ett par kvällar nu har grafer och funktioner helt enkelt fått gå och gömma sig! 
Den här gången får mamma ett stilrent kort i lila och vitt med små rosor och pyttepärlor. Jag utgick faktiskt ifrån bilden när jag valde det övriga - bilden är utklippt från något pappersark,jag tror från Graphic45. Det söta fönstret är en die från Spellbinders, det vita lite glansiga pappret är från ICA-maxi ( kan inte vara utan dem..finns i silver, mörkt silver och guld också!)  har jag embossat.  Happy Birthday-texten är också utklippt från ett Graphic45-papper. Blad, snirklar och den lilla fågeln på baksidan är alla dies, körda i Big Shoten.  Blommor från lite varstans, pyttepärlorna också från ICA Maxi.
 Bandet valde dottern ut, det var ett av alla de band jag fick av henne i födelsedagspresent, och så ville hon jag skulle använda det här till mommos födelsedagskort.  
Hjärta hjärta på den, ni! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar